Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
עריכה לשונית והגהה

עריכה לשונית לאתרי אינטרנט – מדוע זה חשוב

כאשר אנו עושים דבר מה, אנו רוצים לדעת שאנו עושים אותו נכון. זה יכול מורה לנהיגה אשר מעיר לתלמיד שלו בשעה הוא מבצע עבירת תנועה, או מבקר איכות במפעל שדואג לאתר תקלות במוצרים. בדומה לכך, גם תפקידו של העורך הלשוני הוא לעבור על הטקסט הכתוב ולתקן את הדרוש תיקון, כדי להביא לקוראים את הטקסט המוגמר בצורתו התקנית. עריכה לשונית נפוצה במגוון רחב של פלטפורמות – ספרים, עיתונים, דסק חדשות וכמובן גם באתרי אינטרנט.

מהם יתרונותיה של העריכה הלשונית לאתרי האינטרנט

בעולם שבו התוכן הולך ומתעצם, שבו קמים אתרים רבים ברשת מדי יום ביומו ומזמינים גולשים מזדמנים להיכנס ולהציץ בשירותים השונים, קיימת דרישה לתוכן איכותי. כך יכולה עריכה לשונית לאתרי אינטרנט מקצועית לסייע לתדמית של האתר:

  • יש כאן אתר רציני – כל בעל עסק מעוניין שיתייחסו לאתר שלו במלוא הרצינות. ניתן להעצים את האפקט לא רק באמצעות תמונות, סרטונים ועיצובים שונים, אלא גם בעזרת התוכן. גולשים אשר קוראים תוכן איכותי ללא שגיאות כתיב, מתייחסים לאתר במלוא כובד הראש. זאת בניגוד לאתר אינטרנט שהתוכן שלו רווי בשגיאות כתיב. או אז ממהרים הגולשים לנטוש.
  • תוכן מזווית אחרת – עורך לשוני מיומן ומנוסה שומר תמיד על ראש פתוח ומסייע לבעל האתר לא רק לשפר את הניסוח, אלא גם להתאים את סגנון הניסוח לקהל היעד. כך למשל, אם האתר עוסק במכירת בגדי תינוקות, הרי שהניסוחים ידברו יותר אל הורים לילדים. נוסף על כך, העורך הלשוני מספק נראות טובה לטקסט מבחינת חלוקה לפסקאות וניסוח כותרות המושכות את תשומת לבו של הלקוח.
  • מספקים תוכן ברור – אחת המטרות החשובות ביותר של כל בעל אתר הוא לספק תוכן ברור לגולשים שלו. תוכן אשר כולל ניסוחים בעייתיים, דו משמעיים ובלתי ברורים עלול לבלבל את הגולשים ולגרום להם לנטוש את האתר. כדי שזה לא יקרה, העורך הלשוני מוכן ומזומן לנסח את המשפטים מחדש ולברר נקודות מרכזיות עם בעל האתר אם יש בכך צורך.
  • תורמים לאיכות התוכן – גוגל מבחינה בין תוכן איכותי לתוכן בלתי איכותי, ודואגת לתגמל אתר המשקיע בכתיבת תכנים. עריכה לשונית לאתרי אינטרנט מקצועית מסייעת לשפר את איכות התוכן, מסייעת להיפטר ממשפטים שאינם מנוסחים היטב מבחינה דקדוקית ונלחמת בשגיאות הכתיב.
  • השמטת תוכן בלתי מתאים – התוכן הוא אוסף גדול של משפטים – חלקם מתאימים יותר ואחרים פחות. העורך הלשוני משמיט את המשפטים הבלתי מתאימים, כך שהתוצאה הסופית המתקבלת כוללת ניסוחים קולחים, ענייניים וברורים.

שגיאות בדיבור אך לא בכתב

אנו נוטים להשתמש בשפה על בסיס יום יומי מבלי לשים לב לכך. ילדים ומבוגרים מוציאים משפטים שלמים מפיהם מבלי לחשוב כמעט. תוך כדי הדיבור, איננו חושבים תמיד על תקינותם של הדברים, וכך לפעמים אנו מוצאים את עצמנו אומרים "שלוש מאמרים" או "שלוש שקלים" במקום "שלושה". אבל אם בדיבור העניין הזה יכול להסתיים בלא פגע, או במקרה הגרוע ביותר בהערת תיקון, הרי שבכתב העניין מורכב יותר. על פי האמרה האנגלית הידועה העט חזקה מן החרב, וכך כל מה שנכתב – מתועד. משום כך, עריכה לשונית לאתרי אינטרנט היא מבין הפעולות הראשונות שיש לעשות לפני שמעלים את התוכן לאוויר. בדרך זו  ניתן יהיה להימנע מטעויות מביכות ולשמור על התדמית המתאימה.

עריכה לשונית לאתרי אינטרנט – פונים לאיש מקצוע

אם יש לכם אתר אינטרנט אשר בו אתם מעלים תכנים שונים בכל שבוע כמעט, מומלץ להיעזר בעורך לשוני מומחה. חשוב להשקיע בחיפוש העורך, לפנות לפורומים באתרי האינטרנט, לגולשים ברשתות החברתיות או לחברים טובים שיכולים להמליץ על איש מקצוע טוב.

הזמנת עריכה לשונית לאתרי אינטרנט

 

עוד בנושא:

אל תחכו, צרו איתנו קשר עוד היום:

קידום אתרים בגוגל מקבוצת