Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
סלוגן לעסק

סלוגן לעסק – זה טוב זה סלוגן

עסקים רבים מזוהים  על פי הסלוגן שלהם. זה יכול להיות משהו שרץ ברדיו כבר שנים או שלט פרסומת ענק שקבוע בצומת הסירה. לעיתים הסלוגן משתרש כל כך עמוק שהוא מוליך את העסק בכוחות עצמו. האנרגיה שמביא אתו סלוגן מוצלח לעסק יכולה להיות כל כך מורגשת עד כדי כך שהוא הופך למעין מנטרה מקודשת ובלתי מנוצחת. סלוגן  טוב צריך להיות בלתי נשכח. הוא צריך להכיל את המסר הברור ביותר, לקלוע בול, ולהעביר את התחושה הנכונה.

מי שממציא  את הסלוגן הוא האדם היצירתי, המוכשר והתחרותי שנקרא קופירייטר. הקופירייטר שהוא אדם קריאטיבי מלכתחילה הוכשר למקצוע והוא מסוגל ללא כל בעיה למצוא את הסלוגן הנכון לעסק הנכון. אוצר מילים הינה חברה אשר מעסיקה כותבים ורעיונאים (להלן קופירייטרים) שהוכשרו בדיוק למטרה זו. סלוגן לעסק גם פותח אפשרויות חדשות בפני העסק. בעיקר מדובר באפשרויות פרסום כמו רדיו, טלוויזיה ושילוט. אל תזלזלו בג'ינגלים שמושמעים הרדיו, הם עושים את העבודה מצוין ומחקרים רבים גילו היחשפות ממושכת אליהם מניעה לפעולה.

סלוגן זה לנצח

כולכם יכולים לזמזם סלוגנים מוכרים שחלקם כאן עוד מלפני שנולדתם. סלוגן לא אמור להשתנות (לפחות לא באופן יומיומי). לכן בחירה בסלוגן היא אחריות כבדה ונדרשים הטובים ביותר לסוגיה. זה יהיה המשפט שיהיה מודפס על כל אריזה של המוצר שלכם, לפעמים יהיה זה משפט שמודפס על מטוס נוסעים ענק. אסור לסמוך על המזל וצריך להיות ערניים.

חשוב גם לתת את הדעת על המשמעות של הסלוגן בשפות אחרות (ולא חסרים מקרים). בחירה לא נכונה עלולה לחבל במטרה של המוצר ואפילו להפוך לחרם. לכן את מציאת הסלוגן של העסק שלכם תפקידו בידיים מקצועיות שיבצעו את העבודה באחריות ויביאו בפניכם כמה הצעות מתוכם יבחר ביחד הסלוגן הנבחר.

לפעמים עדיף כמה שיותר פשוט

סלוגן לעסק לא צריך להיות מסובך להבנה. להיפך, האסימון  אמור ליפול מיד. מי שמנסה להתחכם יותר מידי סופו שיהפוך לבדיחה במקרה הטוב או שפשוט לא יבינו למה הוא מתכוון. צריך לחשוב על קהל היעד של העסק, מה גילו, תחביביו, שפה ומצב משפחתי. לא כדאי לנסות להתחכם עם קהל יעד שהוא סבתות בנות שבעים. לפעמים כדאי לכתוב סלוגן שמדבר בשפה שרק קהל היעד שלה יבין (כמו גיימרים או חקלאים).

לסיכום נגיד שסלוגנים לא קונים במכולת אבל עם סלוגן טוב המכולת שלכם תביא הרבה קונים.  תמיד אפשר לנסות לבד, אבל גם אתם תגיעו בסוף למסקנה שרק בן אדם מקצועי יביא את הסלוגן הנכון.

עוד בנושא:

אל תחכו, צרו איתנו קשר עוד היום:

קידום אתרים בגוגל מקבוצת