Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
כתיבה פירסומית

איך כותבים את זה ? כתיבה פרסומית

כתיבה היא דרך ביטוי שקיימת כבר אלפי שנים. כבר בתקופת האדם הקדמון נהוג היה לצייר על קירות המערה ובכך לחלוק חוויות עם כל בני השבט. השבט המדובר גדל קצת מאז וכיום הוא מונה קצת יותר מ-7 מיליארד בני אדם אשר פרושים בכל מקום על פני כדור הארץ. גם המערה כבר נשכחה מאחור ובני האדם עברו למקומות מעט נוחים יותר למחייה. 

אין ספק שמאז הפך האדם ליצור תבוני, הבין כי בשביל להתפרנס עליו ליצר דבר מה שאנשים אחרים זקוקים לו. אבל  מה הטעם לייצר דבר מה נחוץ מבלי שיודעים היכן ניתן להשיגו. כתיבה פרסומית אמנם מתקשרת לנו יותר לעידן המחשב והאינטרנט, אך כבר שנים רבות לפני פרוץ האינטרנט לחיינו היא הייתה שם. על גבי עיתונים, לוחות מודעות ושלטים. 

בחזרה לימינו אנו

כיום כתיבה פרסומים נחשבת לשיטה הטובה ביותר לשכנוע אנשים לקנות או להתעניין במה שאתם מציעים להם. זאת כמובן בהנחה שאתם עושים אותה נכון, על פי כללים מסוימים וכמובן מוסיפים טאצ' אישי שלכם ככותבים. כמובן שישנן שיטות שונות ולא תמיד ללכת לפי הספר זה הדבר הנכון,  אבל מכיוון ששירותי כתיבה פרסומית הם הוצאה כספית אז (גם אם לא כזו גדולה) כדאי להקשיב למי שמבין.

לעיתים קל לתאר את המוצר או הרעיון שאתם רוצים למכור לאנשים, ואז העבודה היא פחות קשה. לדוגמא לא קשה לתאר סט צלחות מחרסינה יוקרתית. אבל החוכמה היא לשכנע את אותו אדם שזה בדיוק מה שהוא צריך (נגיד שאשתו אוהבת מוזיקה יוונית והוא ישמח לשבור לידה צלחות). לכן כדאי לפנות לחברה מקצועית אשר מעסיקה כותבים מקצועיים. הם כבר יעבירו את המסר.

כתיבה פרסומית – אבל מהי מילת המפתח?

אתר החיפושים הגדול והמפואר ביותר בעולם הוא גוגל, המילה לגגל כבר נכנסה רשמית לאוצר המילים שלנו. כל מי שמחפש משהו כיום פונה לאתרי חיפוש (ובראשם גוגל), מקליד ולוחץ על כפתור האנטר. מאמר פרסומי נכון מכיל מילות מפתח מסוימות אשר מקשרות את מנוע החיפוש ישירות את המאמר אשר מכיל את אותן מילות חיפוש.  שילוב נכון של מילות החיפוש במאמר ייתן לכם יתרון משמעותי על ויביא לכם את הקונה או המתעניין הפוטנציאלי.

פלאייר מי שלא קונה

פעם כשהייתם צועדים לכם בקניון או בשדרה הייתם נתקלים באיש צעיר שהיה אורב לכם במקום אופטימלי המדרגות הנעות למשל) ותוחב לכם פלאייר אל תוך כף היד שלכם. ההתנהגות האוטומטית שלכם הייתה כמובן להעיף בו (בפלאייר לא בצעיר) מבט חטוף ולהעיף אותו לפח הקרוב.  צורה זו של כתיבה פרסומית כבר עברה מהעולם. מתי שהוא מישהו הבין שאי אפשר לדחוף מוצר בכוח. לא עובד. הרעיון היה לתת איזה שהוא ערך מוסף למוצר, לגרום למי שקורא את המאמר להעמיק בקריאה, לתת לו להבין שכרגע מה שהוא צריך לעשות זה ללחוץ על הלינק כי אם לא אז הוא הפסיד משהו.

אמת ורק אמת

כתיבה שיווקית לא יכולה להכיל דברים שהם אינם נכונים. לא, אין לנו דינוזאורים להשכרה כי הם נכחדו כבר לפני מיליון שנים. ולא, טיול של שבועיים לספארי באפריקה לא יכול לעלות פחות מ- 500$ . כשהקורא מגלה שקר  או משהו שאינו מתיישב עם המציאות, הוא עלול להאמין. אבל בהמשך רק אתם תפסידו מזה. כותב מקצועי יחקור את הנושא שעליו הוא אמור לכתוב ויביא רק דברים שהם נכונים בוודאות.  מותר להגזים קצת לצורכי המחשה כמובן. אבל תמיד לכתוב דברי אמת.

 

עוד בנושא:

אל תחכו, צרו איתנו קשר עוד היום:

קידום אתרים בגוגל מקבוצת