מיקרו קופי

מיקרו קופי שקובע איך ייראה האתר שלכם

לא, לא מדובר  קופירייטר קטן ממדים שניתן  לראותו רק בעזרת מיקרוסקופ. מיקרו קופי הוא השפה, האפיון והדרך בה אתם רוצים שהאתר שלכם יראה. מי שיכתוב את המיקרו קופי בשבילכם עדיף שיגיע מאחד התחומים הבאים: תוכן, טכנולוגיה ויעדים עסקיים. כאשר מדובר בכותב תוכן אין כל בעיה לתת להם לכתוב לכם מיקרו קופי אבל כדאי שיהי להם גם ידע בתחום ה-UX והתנהגות משתמש.

לדוגמה מה הכוונה הודעת שגיאה, מתי היא מופיעה ומה אמור להיות כלול בה. דבר נוסף, מה מרתיע אנשים מלהירשם לאתרים וניוזלטרים, וכיצד ניתן להתגבר על כך. מתי כדאי לכתוב דברים בתוך השדה ומה מרכיב הודאת אישור טובה אשר מחזקת את האנגייג'מנט ועוד דברים. אנשי UX יכולים גם הם לכתוב מיקרו קופי, אבל הם צריכים להיות מוכנים מראש לכתיבה ולימוד של חומר. אנשי שיווק הם כמו כותבי תוכן ולכן  ניתן לבקש גם מהם לכתוב מיקרו קופי.

מה מניע אותנו

מיקרו קופי הוא המשפט שיניע את הלקוח הפוטנציאלי שלכם לפעולה הרצויה. מדובר במשפטים ברורים או מילה אחת או שתיים אשר יהיה כתובות על הכפתור שקובע עובדות. למשל כפתור ב"שלח" או המשולש שכתוב לעליו "הזמן עכשיו". קופירייטינג הוא אמנם חלק חשוב בכתיבת התוכן אבל את המיקרו קופי כותב אדם שיש לו רקע טכני, שמבין לאן דברים מובילים ושיודע לנקוט בשפה הנכונה ,מה לכתוב איפה ומתי.

אפיון שפה והכרת הלקוח

השלב הראשון כשניגשים לכתיבת מיקרו קופי הוא הכרה מעמיקה של הלקוח, מה החזון שלו, האישיות, היתרונות והחסרונות. שלב זה לשוב גם בכתיבת תוכן רגילה. לאחר מכן יש ללמוד על קהל היעד של המוצר או הרעיון. במי מדובר, גילאים, מגדר, אזור מגורים, תחומי ענייו ועוד. אפיון שפה הוא שלב הכרחי שבלעדיו לא תתכן עבודה שלמה ומדויקת.

שלב שני הוא היכרות עם הצד הטכני של העניין. צריך לדעת איפה נמצא כל כפתור במערכת. גם באופן פיזי וגם באופן הגיוני.

השלב השלישי כולל הכנת מצגות באמצעות פאוור פוינט ותוכנות נוספות, צילום שם מסכים ועבודה של כתיבה.

תלחץ על הכפתור ותראה

אז כפי שהבנו מיקרו קופי הוא כתיבה שמאחוריה ידע טכנולוגי. עדיף שמי שכותב אותו יהיה בעל הבנה ב-UX   דף נחיתה מטרתו לגרום לגולש למלא את הפרטים שלו ולשלוח אל מרכז הנתונים. הצורה, הצבעים, הגודל ומה שכתוב על הכפתורים השונים יקבע בהחלט מה יעשה הלקוח. לכן מומלץ לפנות לאיש מקצוע בעל ניסיון רב בתחום שיביא את תוצאה הטובה היותר.

אפשר להשיג פעולה גם על ידי תמונות מסוימות וחשיבה אמתית מחץ לקופסא. כל רעיון בא בחשבון אבל צריך שהוא יהי רלוונטי ומתאים לאישיות של המותג ולרעיון הכללי שעומד מאחוריו. אגב לא חייבים שהמוצר עצמו יופיע בפרסומות או בדף הנחיתה של האתר. דווקא הצגת הרעיון באופן שונה ללא חשיפת המוצר עצמו עשוי להביא לפעולה יותר מהירה ונחרצת.

הכפתור שעליו אמורים ללחוץ צריך להוות גירוי מוחשי שיכול להתבטא בצבע, צליל. מגע ועוד דברים נוספים. אם אתם מעוניינים לשדרג את האתר שלכם מומלץ לפנות למשרד מקצועי עם ניסיון.

 

עוד בנושא:

אל תחכו, צרו איתנו קשר עוד היום:

קידום אתרים בגוגל מקבוצת